mehrmandegar

ساخت وبلاگ

برترین ها:این روزنامه نوشت:

بدون استفاده از یک تربیت جنسی کارآمد و متناسب با شرع و عرف، زمان و مکان و ضرورت‌ها، به حقیقت نخواهیم رسید.

تربیت جنسی، شامل عادات و روش‌هایی است که منجر به حفظ حیا، وفاداری وخویشتن‌داری در فرد می‌شود. هدف از آن در اسلام، شرح اعمال جنسی نیست بلکه هدف، آگاهی بخشیدن در جهت برخورد مناسب با آن است که در آینده موجب محبت و انس به همسر شده و فرد ضمن حفظ عفت و کرامت انسانی خود، از لذات معنوی و اخروی نیز بهره‌مند می‌شود.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

به عبارتی دیگر مقصود از تربیت جنسی، از دیدگاه اسلامی این است که فرد را به گونه‌ای تربیت کنیم که وقتی به سن بلوغ رسید، حلال و حرام را در مسائل جنسی تشخیص دهد؛ به وظایف زناشویی و همسری آگاه باشد؛ از بی‌بندوباری بپرهیزد و راه و رسم عفت اسلامی، خلق و خوی او باشد.

اما در پدیده‌هایی همچون ازدواج سفید و هم‌خانگی، اصلی‌ترین عامل پیدایش، عدم تربیت جنسی شخص می‌باشد و دیگر عوامل، به نحوی در طول این عامل قرار دارند نه در عرض آن. طبق نظر آن دسته از کارشناسان که قائل ‌اند مشکلات اقتصادی که مانع از نکاح جوانان شده یکی از عوامل پیدایش ازدواج سفید می‌باشد و این فقر و فحشا است که هم‌خانگی را به وجود آورده است، نباید در افرادی که از نظر مالی دچار مشکل نیستند و جزء قشر مرفه و سرمایه‌دار می‌باشند پدیده ازدواج سفید رخ دهد، در حالی که این چنین نیست و بسیار مشهود است که در برخی از افراد که از موقعیت مالی خوبی برخوردار هستند، رفتارهای ناهنجار جنسی و روابط نامشروع از قبیل ازدواج سفید و هم‌خانگی سر می‌زند.

ازدواج‌ سفید یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است که جایگزینی است برای خانواده، در تمدنی که خانواده در آن مرده است. ازدواج‌ سفید یک‌ شکل و یک صورت از رابطه زناشویی است بی آنکه رسمیتی داشته باشد. در این حالت دو طرف نمی‌خواهند صرفا دوست باشند اما حاضر به پذیرفتن تعهدات مربوط به ازدواج‌ رسمی هم نیستند. این پدیده تالی فاسد خانواده‌هایی است که سبک زندگی غربی سرانجام آنان را یا به طلاق و یا به خیانت کشانده است.

در این حالت که افراد مشکلات و زخم‌های روحی و روانی ناشی از معضلات خانوادگی را گریزناپذیر می‌بینند، به خانواده‌ای رو می‌آورند که سکه بدل خانواده واقعی است و تعهدی در میان اعضای آن نیست. این در حالی است که مهم‌ترین ارمغان نهاد خانواده از قضا همین تعهد و قید و بند است و همین قیود است که باعث نظم اجتماعی می‌شود.

ازدواج سفید در غرب اکنون مدل رایج خانواده‌ها است. در این نوع ازدواج تنها به گناه رسمیت داده می‌شود. در همیشه تاریخ فرزندی که از رابطه نامشروع زاییده شده باشد، حرامزاده نام داشته است. در ازدواج سفید اما می‌توانی فرزندت را حلال‌زاده بخوانی در حالی که نمی‌دانی مادرش تا چند وقت دیگر در این رابطه خواهد ماند. در این رابطه اساسا مفهومی به نام فرزند شکل نمی‌گیرد و تربیت واژه‌ای بی‌محل خواهد بود.

مقالات دیگر:بسته پذیرایی مراسم ختم

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 14:41

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه هراس و نگرانی استفاده از دستگاه‌های پایانه پرداخت یا پوزها، درست نیست، گفت: تراکنش این دستگاه‌ها مبنای تشخیص مالیات، واقع نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی در ادامه برنامه «نگاه یک» درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی افزود: قانون مکلف کرده بود بانک مرکزی با همکاری سازمان امور مالیاتی، ساماندهی پوز‌ها را انجام دهد و اتفاقات خوبی قبلاً رخ داده بود، اما سرعتی که در ماه‌های اخیر شاهدش هستیم نسبت به پیش از آن قابل مقایسه نیست و این محصول همگرایی و همفکری و همراهی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

او افزود: با شفاف شدن مسئله پایانه‌های پرداخت و اجرای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اکنون شاید حدود یک سوم مودیان که در روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ می‌شناسیم محصول همین اتفاق باشد که فقط در سال ۱۴۰۰ رخ داده است.

خاندوزی اضافه کرد: یعنی همه تاریخ گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی یک طرف و یک سوم کل مودی‌ها محصول تلاش‌های سال ۱۴۰۰ است و این به کاهش مسئله فرار مالیاتی، کمک زیادی می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استفاده کردن از پوز‌ها و میزان تراکنش بیشتر یا کمتر، هیچ دلیلی مبنی بر مشمول شدن مالیات بالاتر توسط مودیان نخواهد بود، بلکه قانون مکلف کرده است که این را به عنوان یک نمایه استخراج کند و کسی که دستگاه پایانه پرداخت در اختیار دارد باید در نظام مالی و مالیاتی کشور، شناسایی شود.

او افزود: با چند صد هزار پوز‌های ناشناس مواجه هستیم که اطلاعات آن‌ها تکمیل نیست و معلوم نیست که مربوط به کدام فعال و مودی اقتصادی هستند؟

خاندوزی ادامه داد: بسیاری از این‌ها مشمول معافیت مالیاتی هستند و در رسته‌ای فعالیت می‌کنند که آن رسته فعالیت فرهنگی یا در مناطق آزاد است و مشمول مالیات نیست.

او تاکید کرد: همه این جزئیات لحاظ خواهد شد و از همکاران می‌خواهیم این تبیین و روشنگری را انجام دهند تا این ذهنیت به جامعه متبادر نشود که از پوز‌ها کمتر استفاده کنیم، زیرا تعیین مالیات بر مبنای آن است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: فعالان اقتصادی که سود‌های بالاتری می‌برند باید بار مالیاتی بیشتری را بر دوش بکشند و بسیاری از فعالان اقتصادی باید بار کمتری را بر دوش بکشند.

مقالات بیشتر:سالن عقد

خاندوزی افزود: پس از سال‌ها برای بودجه سال ۱۴۰۱ پیشقدم شدیم و نرخ مالیات بر شرکت‌های تولیدی را کاهش دادیم و پیام این کاهش ۵ درصدی مالیات این است که شرکت‌های تولیدی باید با فشار مالیاتی کمتری فعالیت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اولویت اقتصاد ایران بعد از ثبات اقتصاد کلان و کنترل سطح عمومی قیمت‌ها و نوسان ارز، این است که بتواند به رونق فعالیت‌های تولیدی کمک کند.

 

خاندوزی افزود: باید در کوتاه مدت، چشم خود را بر افزایش درآمد‌های دولت ببندیم تا کمک کنیم اقتصاد ایران از این چاله رکودی عبور کند.

او ادامه داد: پس از عبور از این چاله رکود و زمانی که رونق اقتصادی حاصل شد، فرصت خواهید داشت که درآمد دولت را در دوران رونق اقتصادی افزایش دهید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اگر برخی‌ها شفافیت نداشته باشند که استفاده از پایانه‌های پرداخت پوز را اظهار کنند خدماتی که از شبکه بانکی و دستگاه پوز می‌گیرند بدون مهلت تمدیدی، از اول فروردین سال ۱۴۰۱ قطع خواهد شد.

خاندوزی با اشاره به اینکه ساماندهی حساب‌های شخصی و تجاری از دیگر اولویت هاست، افزود: با تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، هر نوع ورود و خروج حساب‌ها شفاف خواهد شد.

او ادامه داد: راهبرد ما تمرکز بر اقلیت فرار‌های بزرگ مالیاتی و جلوگیری از آن است و فرصت دادن و آسان گیری برای اکثریت فعالان اقتصادی است.

مقالات دیگر:تشریفات مجالس غرب تهران

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 15:55

دنیای بانک:بانک کارآفرین در ​یازده ماهه سال جاری ​۴۱۹ میلیارد ریال ​تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ​پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین،این بانک به‌منظور ترویج سنت حسنه ازدواج، از ابتدای سال جاری ۵۲۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معادل  ۴۱۹ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

این در شرایطی است که تا پایان دی ماه سال جاری ۴۶۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده بود .

مقالات بیشتر:محضر عقد بریانک

از نظر حجم تسهیلات پیش از این و تا  پایان دی ماه  در بانک کارآفرین معادل ۳۶۶ میلیارد و نهصدمیلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده بود.

بر اساس این گزارش، تا کنون کلیه متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، جهت اخذ تسهیلات به شعب عامل بانک معرفی ‌شدند و در حال حاضر تعداد ۱۱۵نفر متقاضی در حال طی کردن مراحل جهت اخذ تسهیلات هستند.

فرآیند دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک کارآفرین به این شرح است؛ هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید در سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی، ثبت نام و کدرهگیری دریافت کنند.

سپس توسط سرپرستی بانکی که در سامانه از طرف شخص متقاضی مشخص شده است، شعبه پرداخت کننده تسهیلات مشخص و برای فرد ثبت نام کننده، پیامک ثبت اطلاعات و شروع مرحله بعدی دریافت تسهیلات ارسال می شود.

در مرحله آخر فرد متقاضی باید به شعبه مراجعه کرده با ارائه مدارک لازم پرونده خود را تکمیل و وام ازدواج خود را دریافت کند.

شایان ذکر است این فرآیند نباید بیشتر از یک ماه زمان ببرد، در غیر این صورت فرد متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 398 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 17:29

حدود شش ماه قبل از طریق یکی از سایت های همسریابی با «پرهام» آشنا شدم و با یکدیگر ازدواج کردیم اما فهمیدم همسرم دچار نوعی بیماری اختلالات رفتاری نامعقول است که مدام مرا مورد آزارهای جسمی شدیدی قرار می داد و از این گونه رفتارهایش لذت می برد.

به گزارش تازه نیوز، حدود شش ماه قبل از طریق یکی از سایت های همسریابی با «پرهام» آشنا شدم و با یکدیگر ازدواج کردیم اما زمانی فهمیدم همسرم دچار نوعی بیماری اختلالات رفتاری نامعقول است که مدام مرا مورد آزارهای جسمی شدیدی قرار می داد و از این گونه رفتارهایش لذت می برد تا این که روزی مجبور شدم با لباس عروس به خانه مادرشوهرم بروم و…

به نقل از خراسان، زن ۲۵ ساله که مدعی بود توسط خانواده شوهرش مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته است در حالی که لباس عروس به تن داشت درباره قصه زندگی اش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد گفت: تک دختر یک خانواده پنج نفره هستم که دو برادر کوچک تر از خودم دارم.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج تهران

پدرم یک شرکت بزرگ خصوصی را اداره می کند و از نظر مالی وضعیت مناسبی داریم. من برای تحصیل در یکی از رشته های زیرمجموعه پزشکی از قوچان به مشهد آمدم و تحصیلاتم را در یکی از دانشگاه های مشهد ادامه دادم ولی در ترم پایانی علوم آزمایشگاهی بودم که به پیشنهاد یکی از دوستانم در یکی از سایت های همسریابی ثبت نام کردم چرا که در آن سایت ادعا شده بود فقط افراد تحصیل کرده در گروه های پزشکی به خانواده ها معرفی می شوند.

بالاخره پس از پایان تحصیلات وقتی به قوچان بازگشتم، پرهام را به من معرفی کردند که زن عموی او در رشته پرستاری تحصیل می کرد. وقتی برای آشنایی با یکدیگر قرار گذاشتیم پرهام مدعی شد در رشته مهندسی راه و ساختمان تحصیل کرده است ولی زن عمویش نام او را در گروه تحصیل کردگان علوم پزشکی نوشته بود. با این حال من اهمیتی به موضوع ندادم و به پیشنهاد اطرافیانم به یک جلسه مشاوره ای رفتیم .

مشاوران آن مرکز تشخیص دادند که من و پرهام زیاد برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستیم ولی او و خانواده اش دست بردار نبودند و ادعا می کردند این گونه مشاوره ها زیاد قابل اعتماد نیستند و نمی توانند در چند جلسه مشاوره موضوع به این مهمی را به درستی تشخیص دهند. در نهایت با اصرار پرهام و خانواده اش به ازدواج با او رضایت دادم و با وجود مخالفت های پدرم پای سفره عقد نشستم. در همان روزهای آغاز دوران نامزدی پرهام اصرار داشت هر چه زودتر زندگی مشترک مان را آغاز کنیم.

او در همین مدت خواسته های نامعقول و زننده ای از من داشت و مدعی بود باید برای اثبات « دوست داشتن» آن ها را تحمل کنم. هنوز چندماه بیشتر از مراسم عقدکنان سپری نشده بود که رفتارهای غیرعادی و سادیسم گونه پرهام مرا دچار بیماری های خاصی کرد ولی بازهم چون فکر می کردم پرهام همسرم است و باید رضایت او را جلب کنم، همه این شکنجه های جسمی و روحی را تحمل می کردم تا این که به حدی سلامتی ام به خطر افتاد که این رفتارهای نامعقول به اختلافات شدید بین من و پرهام تبدیل شد.

با این حال با وساطت بزرگ تر ها من جهیزیه ام را به مشهد آوردم و در طبقه پایین منزل مادر شوهرم ساکن شدیم. در حالی که فقط شش ماه از دوران نامزدی ما می گذشت، یک شب در میان بهت و ناباوری ، پرهام با بیان این که من دیگر تو را دوست ندارم به شدت کتکم زد و مرا از خانه بیرون انداخت چراکه من دیگر به دلیل خواسته های نامعقول و زننده او حاضر نمی شدم بیشتر از این مورد شکنجه های جسمی قرار بگیرم.

از سوی دیگر چون هیچ آشنایی در مشهد نداشتم با پدرم تماس گرفتم و همان شب به شهرستان رفتم ولی روز بعد همسرم به اتهام سرقت گوشی تلفن از من شکایت کرد در حالی که خودش گوشی را به دیوار کوبیده و خرد کرده بود. در همین حال پدرم که از مشکلات شرم آور من خبر نداشت و من هم به شدت خجالت می کشیدم این گونه مشکلات را با خانواده ام در میان بگذارم، راهی مشهد شد تا با خانواده پرهام صحبت کند.

با آن که پدرم از ابتدا مخالف این ازدواج بود و تنها به دلیل اصرارهای ناعاقلانه من راضی به این ازدواج شد ولی باز هم مرا در پناه خودش گرفت و تلاش کرد بین ما وساطت کند با این حال پرهام و خانواده اش آن قدر به پدرم توهین کردند که او به ناچار یک سیلی به گوش پرهام نواخت و آن ها نیز پدرم را کتک زدند. در این شرایط من تقاضای طلاق دادم و از دادگاه درخواست کردم همسرم از نظر سلامت روحی و روانی مورد معاینات پزشکی قرار بگیرد ولی او نیز به اتهام عدم تمکین از من شکایت کرده بود، به همین دلیل و برای آن که دیگر بهانه ای برای تمکین نداشته باشند من با پوشیدن لباس عروس به خانه آن ها رفتم اما به محض ورود خانواده پرهام روی سرم ریختند و مرا به شدت کتک زدند و…

با توجه به نظر پزشکی قانونی برخی از اعضای این زن جوان باید مورد اعمال جراحی قرار گیرد در حالی که خانواده پرهام به طلاق اصرار دارند، این پرونده با دستور سرگرد جواد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) در دایره مددکاری اجتماعی مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفت.

مقالات دیگر:تم تولد تهران

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت: 23:04

براساس اعلام رسمی کمیسیون تلفیق بودجه، وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ باید ۷۰ میلیون تومان باشد، اما وقتی زوجهای جوان برای دریافت این وام به بانک مراجعه می‌کنند، بعضی از بانکها اعلام می‌کنند هنوز اعتباری برای پرداخت این وام ندارند.

به گزارش کاماپرس، وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ به رقم ۷۰ میلیون تومان رسیده است، اما هنوز خیلی از بانکها برای پرداخت این وام اعتبار ندارند. بررسی ها نشان می دهد هنوز اعتبار لازم برای پرداخت این وام به زوجهای جوان، به همه بانک های کشور اعطا نشده است.

اما زوجهای جوان برای پیدا کردن بانک هایی که در حال حاضر وام ازدواج می دهند، می توانند به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند. بانک‌هایی که وام ازدواج را به متقاضیان پرداخت می‌کنند در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی و در ستون چپ، اسامی آنها مشخص شده است.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک در خانی آباد

بانک ملت، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک سپه، بانک ملی ایران، بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک ایران، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک گردشگری، بانک انصار، بانک دی، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران زمین،بانک حکمت ایرانیان، بانک پاسارگاد، موسسه اعتباری کوثر، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، موسسه اعتباری عسکریه، بانک سینا، بانک شهر، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا بانک هایی هستند که وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی را پرداخت می کنند.

-اصل سند ازدواج و کپی آن

-اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه هر یک از زوجین

-اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها

-اصل و کپی کارت ملی زوجین

-کارت ملی ضامن و کپی آن

-کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

-کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

لازم به ذکر است برای دریافت این وام شرایط سنی مطرح نیست، مگر اینکه یکی از زوجین در گروه سنی ۲۳ الی ۲۵ سال باشند و مشمول دریافت وام ۱۰۰ میلیونی شوند.

منبع:کاماپرس

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 23:51

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا؛علی زاهدی نیا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۹، ۱۳ فقره ازدواج زنان بالای ۶۵ سال و ۱۱۷ مورد ازدواج مردان بالای ۶۵ سال ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته شمار واقعه ازدواج ثبت شده در استان نسبت به سال ماقبل ۷.۲ درصد افزایش یافته است و در این مدت هشت هزار و ۹۵۷ واقعه ازدواج در این خطه از کشور ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ ازدواج در استان ۱۰ در هزار نفر ثبت شده و در این زمینه رتبه اول استان های کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ هشت هزار و ۳۵۴ فقره ازدواج در استان ثبت شده است گفت: خراسان شمالی چهار سال پیاپی رتبه اول کشور در ثبت ازدواج را به دست آورده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ازدواج ۱۲ نفر دختر زیر ۱۸ سال در استان ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته بیشترین ازدواج مردان استان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با سه هزار و ۲۶۸ واقعه و پس از آن در بازه سنی ۲۵تا ۲۹ سال با ۲ هزار و ۶۱۰ نفر ثبت شده است.

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: زنان هم در گروه ۱۵تا ۱۹ سال با سه هزار و ۷۶ نفر بیشترین آمار ازدواج را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: پارسال ازدواج هزار و ۹۹۳ نفر زن ۲۰ تا ۲۴ سال و هزار و ۱۰۹ نفر زن ۲۵ تا ۲۹ سال در استان ثبت شده است.

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، جمعیت استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر اعلام شده است.

مقالات بیشتر:دفتر عقد شیک جنوب تهران

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 1:14

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ضمن هشدار نسبت به تبعات حاصل از تفکیک سنی در پرداخت وام ازدواج از بی‌توجهی به دهه شصتی‌هایی که به دلیل مشکلات مجرد مانده‌اند، انتقاد کرد.

«اعظم کریمی» مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تاثیر افزایش وام ازدواج بر تمایل جوانان به تاهل گفت: معتقدیم که افزایش وام ازدواج زمانی می‌تواند به صورت ملموس در افزایش نرخ ازدواج (افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی) موثر باشد، که همزمان با افزایش وام به امور وابسته به ازدواج نیز توجه شود. به عنوان مثال باید برای مباحثی از جمله فرهنگ، افزایش مسئولیت پذیری، میل و رغبت به ازدواج، متغیرهای اقتصادی (اشتغال و مسکن)، باورها و رسوم غلط و دست و پا گیر چاره‌اندیشی شود.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که می‌دانیم مساله اصلی کشور موضوع جمعیت و مساله فرزند آوری است و از این رو دریافت وام از طرف متقاضیان ۵۰ تا ۶۵ ساله اگر به منظور تشکیل واقعی خانواده باشد نیز کمکی به فرزندآوری و طبیعتا افزایش جمعیت جوان کشور نمی‌کند.

کریمی با اشاره به ضرورت تهیه مایحتاج اولیه زندگی با توجه به افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: این نکته را باید مدنظر داشت که حتی اگر افزایش میزان تسهیلات قرض الحسنه منجر به ازدواج و تشکیل خانواده‌های پایدار و فرزندآوری شود، در عین حال تهیه مایحتاج اولیه زندگی امری ضروری است که با افزایش قیمت‌ها رو به است. ضمن اینکه تامین منابع مالی این اعتبار هم برای بانک‌ها حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی گفت: در واقع افزایش وام بدون توجه به تامین منابع اقتصادی می‌تواند سبب افزایش مدت زمان انتظار متقاضیان وام ازدواج شده و این مساله برنامه‌ریزی برای آغاز زندگی مشترک جوانان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است افزایش رقم پرداخت وام ازدواج باید تابع مقررات و دستورالعملی باشد که سهولت در پرداخت به متقاضیان واقعی را در پیش داشته باشد. همچنین باید نسبت به تبعات حاصل از تفکیک در پرداخت وام ازدواج کار کارشناسی، مطالعه و پایش صورت بگیرد.

کریمی گفت: زیرا ممکن است برخی از افرادی که هنوز امکان ورود به عرصه ازدواج و فرزندآوری دارند (مانند دهه شصتی‌ها) و در آستانه تجرد قطعی هستند، احساس نادیده انگاری و طرد شدن از اجتماع داشته باشند و ما پاسخی در قبال جوانانی که کمتر وام دریافت می‌کنند، نخواهیم داشت.

وی در خصوص ازدواج در سن مناسب گفت: در عین حال که تشویق جوانان به ازدواج در سنین مناسب با هدف کاهش سن ازدواج در کشور و به تبع تشکیل خانواده و فرزندآوری به هنگام بسیار خوب است اما عدم توجه به بخشی از متولدین دهه ۶۰ که همچنان به دلیل مشکلات اقتصادی مجرد مانده‌اند و در این تصمیم گیری نیز عملا تسهیلات کم‌تری دریافت می‌کنند نیز قابل تامل است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در پایان بیان کرد: توجه ویژه به ابعاد فرهنگی ازدواج و لزوم فرهنگ‌سازی توسط نهادهای متولی فرهنگ مانند صدا وسیما و وزارت ارشاد، تولید محتوای اثربخش در فضای مجازی در زمینه دگرگونی‌های نگرشی ایجاد شده در حوزه ازدواج نیز نقش زیادی در ترغیب و افزایش تمایل به ازدواج و فرزندآوری دارد که متاسفانه با غفلت چندین‌ساله در این زمینه مواجه هستیم.

مقالات بیشتر:دفتر عقد شیک

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 177 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1400 ساعت: 3:33

اعظم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح در خصوص اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان و دفتر توسعه اجتماعی جوانان در سال ۹۹، برای افزایش و تسهیل ازدواج گفت: وزارت ورزش و جوانان با استناد به سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و (بند ج) ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، به عنوان متولی اصلی در آموزش‌های قبل از ازدواج و همکار در آموزش‌های حین و بعد از ازدواج تعیین شده است. به همین منظور نیز در راستای حمایت از ازدواج جوانان اقدامات آموزشی، مشاورهای و فرهنگی را با رویکرد ارتقا آگاهی‌های جامعه جوان، توانمندسازی جوانان، تقویت نهاد خانواده و فرزندآوری و افزایش جمعیت انجام داده است.

وی ابراز داشت: در همین راستا نیز در طول این مدت برای ۱۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده مجوز صادر شده است.

کریمی افزود: به علاوه در پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران در دوران کرونا، بیش از ۱۲ هزار جهیزیه اهدایی برای جوانان تهیه شده است.

وی با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به جوانان و زوجین جوان و خانواده گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۱۱ هزار نفر به صورت حضوری توسط مراکز تخصصی مشاوره خدمات ارائه شده است.

مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی جوانان یادآور شد: به علاوه به بیش از ۳۱۵ هزار نفر متقاضی نیز خدمات مشاوره رایگان در ایام کرونا ارائه شده است.

کریمی با اشاره بر برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج به صورت رایگان عنوان کرد: در طول سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ کارگاه آموزشی در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور به ویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر برگزار شده است.

مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان درباره توسعه فعالیت خیرین ازدواج تصریح کرد: در این راستا نیز برای ثبت و فعال سازی مجامع خیرین ازدواج اقدام شده و دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج راه اندازی و ثبت مجمع ملی، استانی و شهرستانی نیز انجام شده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای کمک به ازدواج موفق جوانان، توزیع بسته‌های آموزشی پیش از ازدواج توسط سمن‌ها در مناطق حاشیه نشین و محروم کشور بوده است.

مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان درباره اقدامات انجام شده در راستای آسیب شناسی در ازدواج گفت: تحلیل و بررسی به روز آمار ازدواج و طلاق به تفکیک استان‌ها و ارسال برای مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی در موضوعات مرتبط با جوانان در استان‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.

کریمی تاکید کرد: همچنین با وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان و تدوین اساسنامه صندوق اندوخته ازدواج جوانان همکاری و مشارکت انجام شده تا شاهد افزایش آمار ازدواج‌ها در کشور باشیم.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

mehrmandegar...
ما را در سایت mehrmandegar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mehrmandegar mehrmandegar بازدید : 179 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1400 ساعت: 17:34